دوره جامع تربیت سگ زیر نظر مربیان کارازموده و مجرب

مشکلات رفتاری حیواناتمشکلات رفتاری سگ ها

چرا سگ مدفوع می خورد ؟ علل و درمان فوری

یک نام علمی برای این عادت وجود دارد – کوپروفاژی (kop-ruh-fey-jee-uh) – و همچنین دلایل رفتاری و فیزیولوژیکی که بعضی از سگها به مدفوع به عنوان یک ماده غذایی خوشمزه نگاه می کنند. اگر یک سگ دارید که مدفوع خودش را می خورد ، ناامید نشوید.

روش هایی برای جلوگیری از این عادت وجود دارد. اگرچه به طور عمیق به طور علمی مورد بررسی قرار نگرفته است – مطالعات کمی در مورد آن وجود دارد – تغذیه از مدفوع یک پدیده نسبتاً شایع است. در مطالعه ای که در سال 2012 در كنفرانس سالانه رفتار حیوانات در انجمن دامپزشكی آمریكا ارائه شد ، محققان به سرپرستی دکتر بنیامین هارت ، از دانشگاه كالیفرنیا ، دیویس ، دریافتند كه:

این مطالعه شامل دو نظرسنجی جداگانه بود که برای حدود 3000 صاحب سگ ارسال شد. در حالی که خوردن مدفوع برای حساسیت های انسانی دافعه آور است ، از نظر سگ در واقع همه چیز بد نیست.

سگ ها به عنوان لاشخور تکامل یافتند و هر آنچه را که در زمین یا انبار یافتند می خورند ، بنابراین ایده های آنها درباره غذاهای عالی تا حدی متفاوت از ایده های ما است. استیون آر. لیندسی ، رفتار شناس حیوانات ، در کتاب راهنمای رفتار و آموزش سگهای کاربردی خود می گوید که کوپروفاژی “ممکن است یکی از چندین رفتار بقا برای کنار آمدن با مشکلات دوره ای گرسنگی تکامل یافته است.” به عبارت دیگر ، وقتی غذا کم است ، نمی توانید انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم برخی از دلایل احتمالی را دکر کنیم و به روش های جلوگیری از این عادت بپردازیم.

جمع آوری اطلاعات

دکتر الکساندرا هوروویتز ، محقق شناخت سگ و متخصص چگونگی استفاده سگها از حس بویایی خود ، پیشنهاد می کند که خوردن مدفوع می تواند راهی برای سگها باشد تا اطلاعات مربوط به هر حیوان را ، کسب کنند.

سگ ها اندام بویایی دارند که انسان فاقد آن است ، به نام اندام vomeronasal. این به آنها امکان می دهد ترکیب شیمیایی هر بو را تشخیص دهند.

خوردن مدفوع ممکن است راهی برای انتقال اطلاعات به اندام vomeronasal باشد ، که به سگ کمک می کند ، رژیم غذایی ، گونه ها و سایر داده های حیوان را از طریق مدفوع تشخیص دهد. به نوعی مانند Google برای سگ ها است.

سگ در حال خوردن مدفوع

خوردن مدفوع برای سگها و توله سگ ها طبیعی است

برای بعضی از گونه ها مانند خرگوش ها ، خوردن مدفوع راهی کاملاً طبیعی برای به دست آوردن مواد مغذی  است. در واقع ، اگر ایت عادت غذایی را از خرگوش ها بگیرید ، آنها مشکلات سلامتی پیدا می کنند و بچه ها رشد نمی کنند.

خوشبختانه سگها نیازی به تغذیه از این طریق ندارند. خوردن مدفوع در واقع یک چیز غیر معمول در میان سگ ها نیست. به طور کلی یک رفتار طبیعی با چند علت مختلف است.

توله سگ هابه طور طبیعی ، هم مدفوع خود (اتوکروپراژیا) ، هم مدفوع سگهای دیگر (تخصیص پروپاژیا) و هم مدفوع گربه ها و سایر حیوانات را می خورند.

اگر مدفوع به انگلی ، ویروس یا سموم آلوده شود ، ممکن است مصرف مدفوع حیوانات دیگر مشکلات سلامتی ایجاد کند. در بیشتر موارد ، این رفتار قبل از حدود 9 ماهگی توله سگ محو می شود.

حقایقی درباره سگهایی که مدفوع می خورند

هنگامی که توله سگها مدفوع می خورند ، کپروفاژی به طور کلی بخشی از روند کاوش در جهان اطراف آنها در نظر گرفته می شود.

اکثر توله سگها با استشمام راضی می شوند ، اما تعداد کمی از آنها دوست دارند – مدفوع را بخورند. یک واقعیت عجیب: سگها بندرت مدفوع نرم یا اسهال ضعیف ایجاد می کنند. به نظر می رسد بیشتر جذب مدفوع سفت می شوند!

  • کپروفاژی بیشتر در خانواده های چند سگی دیده می شود. در خانه های تک سگ ، فقط 20 درصد سگ ها این عادت را داشتند ، در حالی که در خانه هایی که دارای سه سگ بودند ، این میزان به 33 درصد رسید
  • ماده ها بیشتر احتمال دارند که مدفوع بخورند تا نر ها

چرا بعضی سگ ها مدفوع می خورند؟

اگر سگ بزرگسال شما شروع به خوردن مدفوع می کند ، باید با دامپزشک خود مشورت کنید تا مشکلات سلامتی مانند:

  • انگلها یکی عوامل مشکل زا را چک کنید
  • رژیم های غذایی کمبود مواد مغذی و کالری بررسی کنید
  • دیابت ، کوشینگ ، بیماری تیروئید و سایر شرایطی که ممکن است باعث افزایش اشتها شود

در بسیاری از موارد ، سگها به دلیل نوعی استرس محیطی یا عوامل رفتاری شروع به خوردن مدفوع خود می کنند ، از جمله:

  • جداسازی: مطالعات نشان داده است که سگهایی که در لانه ها یا زیرزمین ها به تنهایی نگهداری می شوند ، بیشتر از آن دسته از سگهایی که در نزدیکی مردم خود زندگی می کنند ، مدفوع می خورند.
  • اضطراب: غالباً نتیجه این است که فرد در حین آموزش در منزل از روش های تنبیهی یا خشن استفاده می کند. طبق این نظریه ، سگها ممکن است برای خلاص شدن از شر بعضی تنبیهات ، مدفوع خود را بخورند ، اما بعد مجازات بیشتری می شوند این یک چرخه معیوباست.شما می توانید به صفحه تشخیص استرس در سگ ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • جلب توجه: سگ ها برای دریافت عکس العمل از انسان مدفوع خود را می خورند ، بنابراین اگر سگ خود را در حال انجام این کار مشاهده کردید ، زیاد عکس العمل نشان ندهید.
  • ارتباط نامناسب با غذای واقعی: سگهایی که در مجاورت مدفوع خود تغذیه می شوند ممکن است ارتباطی بین بوی غذا و بوی مواد ایجاد کنند و قادر به تشخیص تفاوت نباشند.
  • زندگی با سگ بیمار یا سالخورده: گاهی اوقات سگ سالم مدفوع عضوی سگ ضعیف در خانه را مصرف می کند ، خصوصاً در موارد بی اختیاری مدفوع. دانشمندان فرض می کنند که این ممکن است مربوط به غریزه محافظت در برابر شکارچیان باشد.

 

برداشتن مرفوع توسط صاحب سگ

چگونه جلوی خوردن مدفوع سگ خود را بگیریم

دامپزشکان و صاحبان سگ با تعدادی از استراتژی ها ، از جمله:

  1. مکمل ویتامین: این نظریه از دیرباز وجود داشته است که سگها مدفوع می خورند زیرا چیزی در رژیم غذایی ندارند ، بنابراین می تواند مفید باشد. به ویژه کمبود ویتامین B . در سال 1981 ، دانشمندان فعالیت میکروبی مدفوع را نشان دادند که تیامین ، یک ویتامین B ساخته شده است. تحقیقات دیگر سایر مواد مغذی از دست رفته را یافت.
  2. محصولات بیزاری از چشایی: این نظریه این است که برخی از طعم ها و بوها برای سگها منزجر کننده است همانطور که ایده خوردن مدفوع برای ما بسیار ناپسند است ، بنابراین افزودن یک ماده غذایی به خوراکی ها باعث می شود که مدفوع تولید شده از جذابیت کمتری برخوردار باشد. بسیاری از این محصولات حاوی مونوسدیم گلوتامات ، بابونه ، مشتقات گیاه فلفل ، یوکا و جعفری هستند.

شاید بهترین راه برای متوقف کردن مشکل ، آموزش و روشهای مدیریت محیطی باشد ، از جمله:

  • محل زندگی سگ ، از جمله حیاط را تمیز نگه دارید ، بنابراین هیچ مدفوعی برای انها وجود نخواهد داشت.
  • در پیاده روی بر سگ خود نظارت کنید.
  • آموزش. روی دستورات “آن را رها کن” و “بیا” به صورت مداوم کار کنید. یک تمرین ساده این است که به سگ خود یاد دهید تا به محض گفتن ‘رها کن’ ، برای یک معالجه غذایی به شما مراجعه کند. به این ترتیب ، سگ عادت پیدا می کند به جای اینکه به دنبال سرکشی بر روی زمین باشد ، برای یک مزi خوش طعم به سوی شما بدود.

امیدواریم مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. اگر سوال یا تجربه ای دارید با ما و دیگران به اشتراک بگذارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

دوره جامع تربیت سگ زیر نظر مربیان کارازموده و مجرب