دوره جامع تربیت سگ زیر نظر مربیان کارازموده و مجرب

مراقبت از حیوانات خانگیمراقبت از سگ ها

آیا سگ ها می توانند مرغ خام بخورند؟

از ما سوالاتی از این قبیل پرسیده می شود: “آیا سگ ها می توانند مرغ خام بخورند؟” و “بهترین راه برای نگهداری غذای خام سگ چیست؟”

این یک نشانه عالی است که صاحبان حیوانات خانگی خیلی به رژیم غذایی سگ خود فکر می کنند. و ما شاهد تحرکات زیادی در این موضوع در چند سال اخیر بوده ایم. موج اول جنبش غذای خام در مورد یافتن یک رژیم غذایی سالم تر از غذای خشک معمولی فروشگاهی بود.

شاید. مرغ منبع عالی پروتئین برای سگ ها است و دقیقاً همان غذایی است که سگ شما در طبیعت می خورد. برخی از دامپزشکان به دلیل خطر ابتلا به سالمونلا یا سایر آلودگی های باکتریایی در مورد مرغ خام هشدار می دهند. به همین دلیل مرغ پخته بی خطرتر است. اما اسید معده سگ بسیار اسیدی تر از اسید معده انسان است و محافظت بیشتری در برابر باکتری ها ایجاد می کند. به عبارت دیگر، شما ریسک می‌کنید و اگر به سگ خود مرغ خام می‌دهید، به تاریخ خرید آن توجه داشته باشید و حتماً آن را تازه سرو کنید. به عنوان یک اقدام احتیاطی، بهتر است مرغ را قبل از سرو با آب بشویید.

در پایان این مقاله، اطلاعات مفیدتری خواهید داشت که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا رژیم غذایی مرغ خام برای توله سگ شما مناسب است یا خیر.

آیا مرغ خام برای سگ ها بی خطر است؟

مرغ خام صد در صد طبیعی و گوشت فرآوری نشده است و از آنجایی که سگ ها از نوادگان گرگ هستند، برخی افراد فکر می کنند ارائه مرغ به این شکل سالم تر از غذا دادن با مرغ پخته است. متأسفانه مرغ خام می تواند برای شما و سگتان خطرات جدی ایجاد کند. اگرچه مرغ خام همیشه مشکل ساز نیست، اما درست نیست که بگوییم همیشه بی خطر است. خوراندن مرغ خام به سگ خطراتی را به همراه دارد.

خطرات تغذیه مرغ خام به سگ

در حالی که برخی از افراد فقط بر روی فواید مرغ خام تمرکز می کنند، خطرات آن می تواند تهدید کننده زندگی باشد و نباید نادیده گرفته شود. اگر به عنوان بخشی از رژیم غذایی سگ خود به مرغ خام غذا می دهید، دو خطر اصلی به همراه دارد. اگر به طور انحصاری چیزی است که به سگ خود غذا می دهید یا بیشتر رژیم غذایی او را تشکیل می دهد، سومین نگرانی اصلی وجود دارد.

عفونت های سالمونلا

سالمونلا. شایع ترین علت مسمومیت غذایی است و در بسیاری از غذاهای نپخته یا نیم پز از جمله مرغ وجود دارد. این باکتری را می توان در روده یا مدفوع حیوانات یافت و مصرف آن بی خطر نیست. هنگامی که یک صاحب حیوان خانگی مرغ خام را سرو می کند، فرصت این که این باکتری روی دست، میز، ظروف و کاسه سگ شما پخش شود، افزایش می یابد. اگر این باکتری به میزان کافی وارد دهان فرد یا دهان سگ شود، عفونت و علائم سالمونلوز ممکن است رخ دهد.

استفراغ، اسهال، بی‌اشتهایی و تب علائم کلیدی هستند که نشان می‌دهند سگ شما ممکن است به سالمونلا آلوده شده باشد. درمان به آنتی بیوتیک و سایر داروها همراه با مایع درمانی IV نیاز دارد. اگر سگ شما دارای سیستم ایمنی ضعیف یا دیس بیوزیس شدید روده باشد، نادیده گرفتن عفونت می تواند کشنده باشد. سالمونلا چیزی نیست که بتوان آن را بدون میکروسکوپ دید، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که بفهمید مرغ خامی که به سگتان می‌دهید آلوده است یا خیر. غذاها اغلب به دلیل آلودگی به سالمونلا، گاهی اوقات فقط پس از بیمار شدن کسی کشف می‌شود. سالمونلوز خطر و نگرانی اصلی تغذیه مرغ خام به سگ شما است.

استخوانهای مرغ

جوجه ها استخوان دارند و اگر به سگ خود مرغ خام بدهید، احتمال وجود استخوان در آن قطعه مرغ بیشتر است. استخوان ها می توانند باعث ایجاد انسداد در معده یا مجرای روده شوند، اندام های داخلی سگ را سوراخ کنند، در دهان یا گلو گیر کنند و دندان ها را بشکنند. استخوان‌های مرغ پخته شده می‌تواند مشکل بزرگ‌تری برای سگ‌ها باشد، اما استخوان‌های مرغ خام نیز می‌تواند برای برخی سگ‌ها مشکل‌ساز باشد. برداشتن استخوان هایی که در مرغ خام وجود دارد این خطر را برای سگ شما از بین می برد.

سوء تغذیه

اگر در یک رژیم غذایی به صورت انحصاری از مرغ خام استفاده کنید یا بیشتر چیزی باشد که به سگ خود می‌دهید، سوءتغذیه جدی ایجاد می‌شود. مرغ یک غذای کامل و متعادل برای هیچ سگی نیست. اگر سگی تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت نکند، از مشکلات مختلفی از جمله شکستگی استخوان و مشکلات اندام رنج می برد. سگ ها برای سالم و قوی بودن به چیزی بیشتر از مرغ نیاز دارند. اگر علاوه بر مقداری مرغ خام از یک رژیم غذایی کامل و متعادل تغذیه کنید، خطر سوء تغذیه تقریباً از بین می رود.

فواید تغذیه مرغ خام به سگ

علیرغم خطرات مرتبط با تغذیه مرغ خام به سگ، دلایلی وجود دارد که برخی از صاحبان سگ ها تغذیه مرغ خام را انتخاب می کنند. مرغ خام حدود 80 درصد پروتئین دارد، کربوهیدرات یا قند ندارد و مقداری پتاسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین B12 و سایر مواد مغذی مفید برای سگ ها را فراهم می کند. علاوه بر این، مرغ خام یک گوشت ارزان قیمت و یک گزینه ارزان است اگر بخواهید آن را به سگ خود بدهید.

برای اطلاعات بیشتر

ما مجموعه گسترده ای از مقالات در مورد غذاهای سالم یا خطرناک برای سگ ها، از جمله انواع گوشت، محصولات لبنی و میوه ها داریم. که می توانید در بخش “مراقبت از سگ ها” مقالات بیشتری را جهت افزایش اطلاعاتتان مطالعه کنید.

توجه : اطلاعات ارائه شده در این مقاله جایگزین کمک حرفه ای دامپزشکی نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

دوره جامع تربیت سگ زیر نظر مربیان کارازموده و مجرب